PROTOKÓŁ z posiedzenia Komisji Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska z dnia 23 lutego 2016 r., od godz. 13:00 do godz. w Urzędzie Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7.


PROTOKÓŁ
z posiedzenia Komisji  Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska z dnia 23 lutego 2016 r., od godz. 13:00 do godz. w Urzędzie Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7. 

W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji według listy obecności oraz  Skarbnik Gminy Lucyna Krasulak, inspektor Karolina Gaca, Pan Andrzej Kieroński, Sekretarz Gminy Agnieszka Piętka,  po. Kierownika Referatu Inwestycji i Rozwoju Bartosz Wiese, przedstawiciele GOPS Pani Katarzyna Struś i Magdalena Wojciechowska, przedstawiciel COEiS Pan Patrycjusz Migawa, inspektor Wiesława Kaczanowska i Kierownik Referatu Ochrony Środowiska Anna Zdunek
Posiedzenie Komisji prowadził Przewodniczący Zbigniew Moroz.

Porządek posiedzenia:
1. Ochrona środowiska.
2. Zapoznanie się z materiałami na sesję.
3. Sprawy bieżące.

Ad.2 Zapoznanie się z materiałami na sesję.
 
- w sprawie przyjęcia do realizacji „ Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Białe Błota na lata 2015-2020.
Projekt uchwały przedstawiła Kierownik Anna Zdunek .

Ad.1. Ochrona środowiska.
Kierownik Anna Zdunek poinformowała, że w przypadku odbioru psa przez właściciela ze schroniska właściciel będzie zobowiązany dokonać opłaty w kwocie 700 zł.
Komisja podjęła dyskusję na temat śmieci.
Ad.3. Sprawy bieżące.
Na Komisji przybył Pan Andrzej Kieroński organizator Festiwalu Tańca i poinformował radnych o terminie imprezy.

Ad.1. Ochrona środowiska.
Radna Alina Puppel złożyła wniosek o usunięcie skupisk szkła i rozbitych szkieł na terenie Murowańca w okolicy ulic: Ptasiej, Strusiej, Sokolej i przyległych. Poprosiła także o zainteresowanie się wysypiskiem śmieci przy ulicy Sokolej.- radni jednogłośnie poparli ww. wniosek
Kierownik Anna Zdunek powiedziała, że wiosną będą sadzone drzewka i jeżeli radni mają jakieś propozycje to można je składać do referatu Ochrony Środowiska.
Radna Gabriela Żernicka poprosiła o rozpowszechnienie plakatów dot. usuwania eternitu.
Ad.3 Sprawy bieżące.
Radna Alina Puppel zapytała jakie są koszty naprawy sprzętu gminnego i dlaczego nie ma spójności w pismach kierowanych do Komisji.
Kierownik Bartosz Wiese przedstawił koszty na prawy sprzętu za 2015 r.
Radni przegłosowali wnioski:
o przedstawienie kosztów napraw sprzętu gminnego w 2014 r. i w 2015 r.;
o podanie liczby kilometrów dróg, które wyrównano w 2014 i w 2015 roku. 
Ad.2 Zapoznanie się z materiałami na sesję.

- w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami Gminy Białe Błota celem uzyskania opinii o utworzeniu wspólnie z innymi Gminami związku metropolitalnego.
Projekt uchwały przedstawiła Sekretarz Gminy  i poinformowała, że konsultacje odbywać się będą od 07.03. 2016 r. do 04.01 2016 r.

- w sprawie przyjęcia sprawozdania z realizacji „ Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Białe Błota na lata 2013-2015 za rok 2015.
Projekt uchwały przedstawiła Przedstawiła Pani Katarzyna Struś i jako Przewodniczącą Zespołu Interdyscyplinarnego.
- zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu przyznawania wysokości stawek dodatków do wynagrodzenia nauczycieli oraz szczegółowych warunków przyznawania tych dodatków, szczegółowych warunków obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw oraz wysokość, a także warunki przyznawania i wypłacania nauczycielskiego dodatku mieszkaniowego.

Projekt uchwały przedstawił przedstawiciel COEiS Pan Patrycjusz Migawa.

- w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2016 r.
Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Gminy Lucyna Krasulak.
Radna Alina Puppel zapytała, czy w związku  z doniesieniami mediów o zniknięciu 33 mln zł z budżetu gminy Wójt w jakiś sposób będzie odpowiadał na ten artykuł.
Skarbnik Gminy poinformowała, że a odpowiedź została przygotowana i żadne 33 mln zł. Nie zniknęło z budżetu gminy..
Ad.3. Sprawy bieżące.
Przewodniczący komisji odczytał pisma, które wpłynęły do Komisji . W sprawie założenia domofonu przy ulicy Betonowej 1 a radny Krzysztof Kowalewski powiedział, że sprawa jest w toku. Jeżeli chodzi o odwołanie mieszkańców ul. Betonowej 1 a w sprawie czynszu komisja przegłosowała wniosek o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji  i udzielnie odpowiedzi na pytanie, czy w czynszu jest ujęty fundusz remontowy i na co był on wydatkowany.


Przewodniczący Komisji Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska

Zbigniew Moroz
  







metryczka


Wytworzył: Magdalena Maison (23 lutego 2016)
Opublikował: Magdalena Maison (14 marca 2016, 12:45:07)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 480