Strona główna > Przetargi > Rozstrzygnięte > 2012 |
zamówienie na: |
Zaprojektowanie i budowa szerokopasmowej sieci transmisyjnej w ramach projektu pn.: „Internet dla wszystkich – przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Gminie Białe Błota”. |
zamawiający: | Wójt Gminy Białe Błota |
tryb zamówienia: | przetarg nieograniczony |
nr sprawy: | 2012/S 149-248843 |
wartość: | poniżej 5 000 000 euro |
termin składania ofert: | 12 października 2012 10:00 |
wynik postępowania: | art. 92 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych |
- PL-Białe Błota: Wznoszenie masztów antenowych
2012/S 149-248843
Ogłoszenie o zamówieniu
Roboty budowlane
Dyrektywa 2004/18/WE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa, adresy i punkty kontaktowe
Gmina
Białe Błota
Urząd Gminy Białe Błota ul. Szubińska 7
Osoba
do kontaktów: Agnieszka Piętka, Marek Jakubowski, Bartosz
Wiese
86-005 Białe Błota
POLSKA
Tel.: +48
523239090
E-mail: inwestycje@bialeblota.pl
Faks:
+48 523239065
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.bip.bialeblota.pl/?app=przetargi
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
I.2)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.3)Główny przedmiot lub przedmioty działalności
Ogólne usługi publiczne
I.4)Udzielenie zamówienia w imieniu innych instytucji zamawiających
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających: nie
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
II.1)Opis
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Zaprojektowanie i budowa szerokopasmowej sieci transmisyjnej w ramach projektu pn.: „Internet dla wszystkich – przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w Gminie Białe Błota”.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług
Roboty
budowlane
Zaprojektowanie i wykonanie
Kod NUTS PL613
II.1.3)Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie, budowa, uruchomienie, serwis infrastruktury radiowej, zasilenie łączem internetowym oraz przeprowadzanie szkoleń i dostawa platformy e-learningowej dla projektu: "Internet dla wszystkich – przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w gminie Białe Błota”.
II.1.6)Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
45232330
II.1.7)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
II.1.8)Części
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.1.9)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2)Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres:
Szacunkowa wartość bez VAT: 2 536 585,00 PLN
II.2.2)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.3)Informacje o wznowieniach
Jest to zamówienie podlegające wznowieniu: nie
II.3)Czas trwania zamówienia lub termin realizacji
Rozpoczęcie 1.10.2012. Zakończenie 15.6.2013
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki dotyczące zamówienia
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje:
Wykonawca
przystępując do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w
wysokości: 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy zł)
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
Wadium
może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)
pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3)
gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5)
poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze
zmianami).
Okres ważności wadium powinien obejmować cały okres
związania ofertą.
Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się
przelewem na rachunek bankowy:
Bank Spółdzielczy.
Nr
rachunku: 45 8142 1020 0000 3098 5000 0004.
Wadium wniesione w
pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym.
Wadium
wniesione w pieniądzu uważa się za wniesione skutecznie wówczas,
gdy przed upływem terminu do złożenia ofert nastąpi uznanie
rachunku zamawiającego.
Uwaga: Wyklucza się dokonywanie wpłat
gotówkowych na rachunek Zamawiającego niezależnie od tego, czy
wpłata taka dokonywana byłaby w kasie banku prowadzącego rachunek
Zamawiającego, czy też innego banku.
Zamawiający postuluje
załączenie do oferty potwierdzonej kopii dokumentu stwierdzającego
dokonanie przelewu na rachunek bankowy Zamawiającego. W przypadku
wniesienia wadium w innej formie wykonawca załącza do oferty kopię
dokumentu stwierdzającego wniesienie wadium i załącza oryginał
tego dokumentu w sposób umożliwiający dokonanie odłączenia i
zwrotu oryginału dokumentu bez uszkodzenia oferty.
Zamawiający
zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty
najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem
Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z
zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a. ustawy Pzp.
Wykonawcy, którego
oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca
wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia
publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania
umowy.
Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek
Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania
ofert.
Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez
Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1
ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta
została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w
terminie określonym przez Zamawiającego.
Jeżeli wadium
wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego
oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy
wskazany przez Wykonawcę.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z
odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa
w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub
oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub
pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn
nieleżących po jego stronie.
Zamawiający zatrzymuje wadium wraz
z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1)
odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na
warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w
sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie wykonawcy;
4) jeżeli Wykonawca w odpowiedzi
na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył
dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy
Pzp, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn
nieleżących po jego stronie.
III.1.2)Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:
Posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1 000 000,00 PLN (jeden milion złotych).
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w rozdziale IX pkt. 1 ppkt. 1) Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
III.1.4)Inne szczególne warunki
Wykonanie
zamówienia podlega szczególnym warunkom: tak
Opis szczególnych
warunków: Opis sposobu dokonania oceny spełnienia tego
warunku:
Wykonawca spełni ten warunek jeśli wykaże, że:
wykonał
w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania
ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w
tym okresie:
a) przynajmniej jedno (1) zamówienie o wartości
minimum 2 000 000,00 PLN brutto (dwa miliony złotych brutto),
polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych
(zadanie typu „zaprojektuj i wybuduj”) szerokopasmowej sieci w
technologii radiowej mającej na celu dostawę Internetu do klienta
końcowego i obejmujące dostawę infrastruktury, w tym montaż
minimum 10 masztów antenowych i instalację urządzeń aktywnych.
b)
przynajmniej jedno (1) zamówienie o wartości minimum 300 000,00 PLN
brutto (trzysta tysięcy złotych brutto), obejmujące budowę (w tym
instalację oraz konfigurację) szerokopasmowej sieci bezprzewodowej
w technologii radiowej działającej w paśmie licencjonowanym
składającej się z minimum 2 stacji bazowych.
Wykonał w okresie
ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym
okresie:
a) przynajmniej jedno (1) zamówienie o wartości minimum
150 000,00 PLN brutto (sto pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto)
polegające na przeprowadzeniu szkoleń z zakresu podstaw obsługi
komputera i umiejętności obsługi programów biurowych.
b)
przynajmniej jedno (1) zamówienie o wartości minimum 100 000,00 PLN
brutto (sto tysięcy złotych brutto) polegające na dostawie
symetrycznego łącza Internetowego
o przepustowości min. 50 MB
w technologii światłowodowej przez okres m.in. 12 msc.
c)
przynajmniej jedno (1) zamówienie o wartości minimum 50 000,00 PLN
brutto (pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto) polegające na
opiece serwisowej szerokopasmowej sieci radiowej przez okres m.in. 12
msc.
Wykonawca może wykazać 1 zadanie, które potwierdza
spełnianie wszystkich w/w warunków.
W przypadku wspólnego
ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie
niniejszego zamówienia spełnianie powyższego warunku Wykonawcy
wykazują łącznie.
Wykonawca na podstawie art. 26 ust 2b ustawy
Pzp może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale
technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub
zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w
takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż
będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia,
w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie
tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na
okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Wartości
podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach
innych niż wskazane przez Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg
średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłaszanego
przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu, w którym
opublikowane zostało ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
3) dysponowania
odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu
dokonywania oceny spełniania warunków w zakresie potencjału
technicznego. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału
w postępowaniu w zakresie potencjału technicznego na podstawie
oświadczenia o spełnianiu warunków udziału
w postępowaniu, o
którym mowa w rozdziale IX pkt. 1 ppkt. 1) SIWZ.
Opis sposobu
dokonania oceny spełnienia warunku potencjału kadrowego:
Wykonawca
spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje lub będzie
dysponować następującymi osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia:
a) co najmniej jedną (1) osobą, posiadajacą
doświadczenie na stanowisku projektanta przy realizacji minimum 1
zadania polegającego na zaprojektowaniu sieci szerokopasmowej
w
technologii radiowej,
b) co najmniej jedną (1) osobą, która
będzie pełniła funkcję kierownika budowy posiadającą
doświadczenie na stanowisku kierownika budowy przy realizacji
minimum 1 zadania obejmującego swym zakresem budowę, przebudowę
lub rozbudowę sieci telekomunikacyjnej w technologii radiowej;
c)
co najmniej jedną (1) osobą, która będzie pełniła funkcję
kierownika robót instalacyjnych, posiadającą doświadczenie na
stanowisku kierownika robót instalacyjnych przy realizacji minimum 1
zadania obejmującego swym zakresem roboty instalacyjne w zakresie
branży elektrycznej lub elektroenergetycznej,
d) co najmniej
jedną (1) osobą, która będzie pełniła funkcję Kierownika
Projektu, posiadającą doświadczenie zawodowe, związane z
pełnieniem funkcji koordynacyjnej (typu kierownik projektu itp.) w
co najmniej jednym (1) projekcie, o wartości co najmniej 2 000
000,00 zł brutto (dwa miliony PLN brutto) obejmującym budowę
radiowej sieci telekomunikacyjnej.
e) co najmniej dwiema (2)
osobami, które będą pełniły funkcję specjalisty ds. sieciowych
(przełączniki, routery), posiadających doświadczenie w
projektowaniu systemów sieciowych i implementowaniu mechanizmów
sieciowych, tj. instalacji, konfiguracji oraz usuwania problemów dla
sprzętu sieciowego typu routery oraz przełączniki,
f) co
najmniej jedną (1) osobą które będzie pełniła funkcję
specjalisty ds. technologii serwerowych, posiadającą doświadczenie
w projektowaniu i wdrażaniu systemów serwerowych,
g) co najmniej
trzema (3) osobami, które będą pełniły funkcję specjalisty ds.
szkoleń, posiadającymi doświadczenie w przeprowadzeniu szkoleń z
zakresu podstaw obsługi komputera i umiejętności obsługi
programów biurowych.
Zamawiający dopuszcza aby jedna osoba
łączyła kilka funkcji opisanych powyżej za wyjątkiem kierownika
budowy.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej
Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia spełnianie
powyższego warunku Wykonawcy wykazują łącznie.
Wykonawca na
podstawie art. 26 ust 2b ustawy Pzp może polegać na wiedzy i
doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania
zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów,
niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków.
Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do
realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu
pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji
niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu
zamówienia.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających
spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez
Zamawiającego Wykonawca przeliczy wg średniego kursu złotego w
stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski,
obowiązującego w dniu, w którym opublikowane zostało ogłoszenie
o niniejszym zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
III.2)Warunki udziału
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
III.2.3)Kwalifikacje techniczne
III.2.4)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.3)Specyficzne warunki dotyczące zamówień na usługi
III.3.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.3.2)Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Rodzaj procedury
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
IV.2)Kryteria udzielenia zamówienia
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Informacje na temat aukcji elektronicznej
Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
IV.3)Informacje administracyjne
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą:
I.2710.22.2012.ZP2
IV.3.2)Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
nie
IV.3.3)Warunki otrzymania specyfikacji, dokumentów dodatkowych lub dokumentu opisowego
Termin składania
wniosków dotyczących uzyskania dokumentów lub dostępu do
dokumentów: 17.9.2012 - 10:00
Dokumenty odpłatne: nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
17.9.2012 - 10:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 17.9.2012 - 10:30
Miejscowość:
Urząd Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7, 86 – 005 Białe Błota, POLSKA.
Osoby upoważnione
do obecności podczas otwarcia ofert: tak
Dodatkowe informacje o
osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: Wszyscy zainteresowani.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie
dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii
Europejskiej: tak
Podać odniesienie do projektu (projektów)
i/lub programu (programów): Numer projekt: POIG.08.03.00-04-105/10.
VI.3)Informacje dodatkowe
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd
Zamówień Publicznych
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48
224587801
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
Faks:
+48 224587700
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne
informacje na temat terminów składania odwołań: Terminy na
wniesienie odwołania.
1) Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni
od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego
stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane
w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy, albo w terminie 15 dni
- jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
2) Odwołanie wobec
treści ogłoszenia o zamówieniu, a także postanowień specyfikacji
istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia
zamieszczenia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
lub Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie
internetowej.
3) Odwołanie wobec czynności innych niż określone
w pkt. 1 i 2 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto
lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć
wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego
wniesienia.
4) Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy
zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi
się nie później niż w terminie:
a) 30 dni od dnia publikacji w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu
zamówienia,
b) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli
Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
VI.4.3)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd
Zamówień Publicznych
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48
224587801
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
Faks:
+48 224587700
VI.5)Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
31.7.2012
Zał. nr 1 - Formularz_oferty.doc (162kB)
Zał. nr 2 - Oświadczenie o spełanianiu warunków.doc (144kB)
Zał. nr 3 - Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu.doc (153kB)
Zał. nr 4 - Oświadczenie osoby fizyczne.doc (145kB)
Zał. nr 5 - Wykaz osób.doc (148kB)
Zał. nr 6a - Wykaz robót budowlanych.doc (156kB)
Zał. nr 6b - Wykaz usług.doc (156kB)
Zał. nr 7 - Wzor umowy.doc (364kB)
Program Funkcjonalno - Użytkowy.doc (2632kB)
Pytania wraz z odpowiedziami (160kB)
pytania wraz z odpowiedziami 1 - zmiana.doc (146kB)
pytania wraz z odpowiedziami 2.doc (155kB)
pytania wraz z odpowiedziami 3.doc (162kB)
Zmiana terinu składania ofert (149kB)
metryczka
Opublikował: Marek Jakubowski (6 sierpnia 2012, 09:05:54)
Ostatnia zmiana: Bartosz Wiese (12 marca 2013, 12:20:11)
Zmieniono: dodanie rozstrzygnięcia
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 3249