![]() |
zamówienie na: |
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 6.047.762,04 zł na spłaty w roku 2015 wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów |
zamawiający: | Gmina Białe Błota |
tryb zamówienia: | przetarg nieograniczony |
nr sprawy: | I.2710.03.2015.ZP2 |
wartość: | powyżej progów unijnych |
termin składania ofert: | 17 kwietnia 2015 10:00 |
wynik postępowania: | Zgodnie z art. 92 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 Nr 907 ze zmianami), informuję, że w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego na „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 6.047.762,04 zł na spłaty w roku 2015 wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów” została wybrana oferta nr 02 złożona przez: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Toruniu Ul. Chełmińska 28 87-100 Toruń Treść oferty spełnia wymogi określone w SIWZ i uzyskała 100 punktów według dwóch kryteriów oceny ofert, tj. cena 95 %, czas uruchomienia kredytu od dnia przekazania dyspozycji 5 %. |

Polska-Białe Błota: Usługi finansowe i ubezpieczeniowe
2015/S 049-085652
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Gmina Białe Błota
PL613
Urząd Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7
Punkt kontaktowy: Urząd Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7, 86-005 Białe Błota
Osoba do kontaktów: Elżbieta Pasińska, Gabriela Kamzelewska, Monika Konopka
86-005 Białe Błota
POLSKA
Tel.: +48 5232390-62/38
E-mail: inwestycje@bialeblota.pl
Faks: +48 523239065
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.bip.bialeblota.pl/?app=przetargi
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Kategoria usług: nr 6: Usługi finansowe a) Usługi ubezpieczeniowe b) Usługi bankowe i inwestycyjne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina Białe Błota.
Kod NUTS PL613
66000000, 66113000
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
2. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się wyłącznie przelewem, na konto Urzędu Gminy Białe Błota w Banku Spółdzielczym Nr 45 8142 1020 0000 3098 5000 0004 (za datę wniesienia wadium w pieniądzu liczy się datę wpływu pieniędzy na konto Zamawiającego).
4. Wpłaty wadium dokonywane przelewem, powinny mieć na przelewie wyraźny napis: WADIUM – I.2710.03.2015.ZP2, Przetarg na Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 6.047.762,04 zł na spłaty w roku 2015 wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
5. W przypadku wniesienia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, określonych w pkt 2, do oferty należy dołączyć oryginał dokumentu potwierdzający wniesienie wadium.
6. Zaleca się dołączyć do oferty kserokopię dokumentu, o którym mowa powyżej, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający zwracając wadium w trybie art. 46 ustawy Pzp zwróci Wykonawcy oryginał dokumentu wadium. W dokumentacji przetargowej zostanie poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopia zwróconego dokumentu wadium. Wobec powyższego zaleca się nie spinać w sposób trwały dokumentu wadium z ofertą.
7. Z zastrzeżeniem art. 46 ust 4a ustawy Prawo zamówień publicznych, zwrot wadium wszystkim Wykonawcom nastąpi niezwłocznie po:
1) wyborze oferty najkorzystniejszej z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza,
2) unieważnieniu postępowania,
8. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art., 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
9. Zwrot wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza nastąpi niezwłocznie po zawarciu umowy oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2) Wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium
w terminie określonym przez Zamawiającego.
2. Oświadczenie lub dokument wskazujący na brak podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych: aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Opis szczególnych warunków: 1. Przedmiotem zamówienia jest kredyt długoterminowy w wysokości 6.047.762,04 zł (słownie: sześć milionów czterdzieści siedem tysięcy siedemset sześćdziesiąt dwa złote, 04/100) na spłaty w roku 2015 wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Kredyt zostanie pobrany w jednej transzy wpłaconej w terminie: do 14 dni licząc od dnia podpisania umowy kredytowej.
3. Spłata kredytu wraz z odsetkami nastąpi począwszy od 1 stycznia 2016 roku do 31 grudnia 2022 roku włącznie, w następujący sposób:
1) W roku 2016 spłacone zostanie 500 000,04 PLN w następujący sposób:
a) pierwsza rata wynosząca 41 663,04 PLN płatna w ostatnim dniu miesiąca,
b) 11 równych rat wynoszących 41 667 PLN płatnych w ostatnim dniu miesiąca.
2) W latach 2017-2018 spłacone zostanie po 500 000 PLN rocznie w następujący sposób:
a) pierwsza rata wynosząca 41 663 PLN płatna w ostatnim dniu miesiąca,
b) 11 równych rat wynoszących 41 667 PLN płatnych w ostatnim dniu miesiąca.
3) W roku 2019 spłacony zostanie 1 000 000 PLN w następujący sposób:
a) pierwsza rata wynosząca 83 337 PLN płatna w ostatnim dniu miesiąca,
b) 11 równych rat wynoszących 83 333 PLN płatnych w ostatnim dniu miesiąca.
4) W roku 2020 spłacony zostanie 1 247 762 PLN w następujący sposób:
a) Pierwsza rata wynosząca 103 982 PLN płatna w ostatnim dniu miesiąca,
b) 11 równych rat wynoszących 103 980 PLN płatnych w ostatnim dniu miesiąca,
5) W roku 2021 spłacony zostanie 1 200 000 PLN w następujący sposób:
a) 12 równych rat wynoszących 100 000 PLN płatnych w ostatnim dniu miesiąca,
6) W roku 2022 spłacony zostanie 1 100 000 PLN w następujący sposób:
a) Pierwsza rata wynosząca 91 663 PLN płatna w ostatnim dniu miesiąca,
b) 11 równych rat wynoszących 91 667 PLN płatnych w ostatnim dniu miesiąca.
4. Zamawiający nie przewiduje możliwości przesunięcia spłaty pierwszej raty kredytu.
5. Łączna kwota spłaty kredytu zostanie zachowana w danym roku.
6. Kod wspólnego słownika zamówień publicznych CPV: 66113000-5.
7. Na wniosek Zamawiającego, w uzasadnionym przypadku, spowodowanym nagłą zmianą sytuacji finansowej Zamawiającego, możliwe będzie sporządzenie aneksu w celu przedłużenia spłaty kredytu.
8. Pierwsza rata będzie ratą wyrównującą.
9. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek, przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty.
10. W okresie kredytowania, odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366 dni).
11. Formę zabezpieczenia kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową na sumę odpowiadającą kwocie zadłużenia z tytułu wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami oraz innymi kosztami Wykonawcy.
12. Zamawiający zobowiązuje się do podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji roszczeń Wykonawcy wynikających z umowy.
13. Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na dokumentach kredytowych (umowa kredytowa, weksel in blanco, oświadczenie o poddaniu się egzekucji, deklaracji wystawcy weksla in blanco).
14. Zamawiający udostępni przed podpisaniem umowy kredytowej zaświadczenia o braku zaległości wobec US i ZUS.
15. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty projektu umowy oraz harmonogramu spłaty kredytu i odsetek.
16. W sytuacji, gdy kredyt spłacony będzie wcześniej – odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy.
17. Zamawiający nie przewiduje oprócz oprocentowania i kwoty prowizji od udzielonego kredytu, uiszczania dodatkowych opłat manipulacyjnych z tytułu przyznania kredytu, oraz jakichkolwiek opłat za prowadzenie rachunku bankowego.
18. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
19. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN).
20. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 93 ustawy Pzp.
21. Zamawiający nie korzysta z leasingu oraz emisji papierów dłużnych.
22. Zamawiający nie korzysta z emisji papierów wartościowych.
23. Zamawiający nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.
2. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, określone w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo bankowe.
Zamawiający uzna wykazanie, iż Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie udzielił innym podmiotom minimum jednego kredytu w wysokości co najmniej 4 000 000 PLN (słownie: czterech milionów złotych, 00/100).
Odniesienie do odpowiednich przepisów ustawowych, wykonawczych lub administracyjnych: Ustawa z dnia 31 stycznia 1989 r. Prawo bankowe (tekst jednolity z 2015 r., poz. 128 ze zmianami).
Sekcja IV: Procedura
Miejscowość:
Białe Błota.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Krajowa Izba Odwoławcza przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia:
SIWZ (231kB)

Załączniki:
załączniki.zip (16kB)

Dokumentacja:
dokumentacja.zip (2213kB)

Wykaz jednostek organizacyjnych i samorządowych osób prawnych utworzonych przez jednostki samorządu terytorialnego oraz związku komunalne:
Wykaz (19kB)

Uchwała RG.0007.1.2015 Rady Gminy Białe Błota z dnia 27 stycznia 2015 r. ws. uchwalenia budżetu na rok 2015 - dotyczy kwoty, do której Zarząd może zaciągać samodzielnie zobowiązania:
Uchwała RGK.0007.1.2015 RGBB
Opinie RIO ws. wykonania budżetu:
Opinie RIO
Sprawozdania:
sprawozdania
Dokumentacja 2:
dokumentacja 2.zip (4691kB)

Pytania i odpowiedzi:
str. 1.jpg (352kB)




Ogłoszenie wyniku przetargu:
str. 1 (353kB)


metryczka
Opublikował: Monika Konopka (11 marca 2015, 12:51:53)
Ostatnia zmiana: Monika Konopka (28 kwietnia 2015, 14:59:31)
Zmieniono: ogłoszenie wyniku przetargu
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 2638