Strona główna > Przetargi > Rozstrzygnięte > 2016 |
zamówienie na: |
Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7.077.946,91 zł na spłaty w roku 2016 wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów |
zamawiający: | Gmina Białe Błota |
tryb zamówienia: | Przetarg nieograniczony |
nr sprawy: | I.2710.02.2016.D3 |
wartość: | powyżej 209000 euro |
termin składania ofert: | 11 kwietnia 2016 10:00 |
wynik postępowania: | Zgodnie z art. 92 ustawy Prawo zamówień publicznych informuję, że w wyniku rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego na: „Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7.077.946,91 na spłaty w roku 2016 wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów” – sprawa nr I.2710.02.2016.D3, została wybrana oferta nr 02 złożona przez: Bank Spółdzielczy w Bydgoszczy, ul. H. Kołłątaja 8, 85-080 Bydgoszcz. Treść oferty spełnia wymogi określone w SIWZ i uzyskała 100 punktów według dwóch kryteriów ofert, tj. cena 95%, czas uruchomienia kredytu od dnia przekazania dyspozycji 5%. |
Polska-Białe Błota: Usługi bankowe i inwestycyjne
2016/S 043-071362
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Gmina Białe Błota
PL613
ul. Szubińska 7
Punkt kontaktowy: Urząd Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7, 86-005 Białe Błota
Osoba do kontaktów: Bartosz Wiese, Elżbieta Pasińska, Anita Błażejewicz
86-005 Białe Błota
POLSKA
Tel.: +48 523239062/38
E-mail: anita.blazejewicz@bialeblota.pl
Faks: +48 523239065
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.bip.bialeblota.pl/?app=przetargi
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Kategoria usług: nr 6: Usługi finansowe a) Usługi ubezpieczeniowe b) Usługi bankowe i inwestycyjne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina Białe Błota.
Kod NUTS PL613
66100000, 66113000
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
2. Wadium może być wniesione w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.
3. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się wyłącznie przelewem, na konto Urzędu Gminy Białe Błota w Banku Spółdzielczym nr 45 8142 1020 0000 3098 5000 0004 (za datę wniesienia wadium w pieniądzu liczy się datę wpływu pieniędzy na konto Zamawiającego).
4. Wpłaty wadium dokonywane przelewem, powinny mieć na przelewie wyraźny napis: WADIUM – I.2710.02.2016.D3, Przetarg na Udzielenie kredytu długoterminowego w wysokości 7 077 946,91 PLN na spłaty w roku 2016 wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
5. W przypadku wniesienia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, określonych w pkt 2, do oferty należy dołączyć oryginał dokumentu potwierdzający wniesienie wadium.
6. Zaleca się dołączyć do oferty kserokopię dokumentu, o którym mowa powyżej, poświadczoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Zamawiający zwracając wadium w trybie art. 46 ustawy Pzp zwróci Wykonawcy oryginał dokumentu wadium. W dokumentacji przetargowej zostanie poświadczona za zgodność z oryginałem kserokopia zwróconego dokumentu wadium. Wobec powyższego zaleca się nie spinać w sposób trwały dokumentu wadium z ofertą.
7. Z zastrzeżeniem art. 46 ust 4a ustawy Prawo zamówień publicznych, zwrot wadium wszystkim Wykonawcom nastąpi niezwłocznie po:
1) wyborze oferty najkorzystniejszej z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza,
2) unieważnieniu postępowania,
8. Zgodnie z art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie:
nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art., 25 ust. 1, pełnomocnictw (załącznik nr 4 do SIWZ),
nie złożył listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (załącznik nr 4 do SIWZ), nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
9. Zwrot wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza nastąpi niezwłocznie po zawarciu umowy.
10. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
2) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
12. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium
w terminie określonym przez Zamawiającego.
Oświadczenie lub dokument wskazujący na brak podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp: aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Opis szczególnych warunków: 1. Przedmiotem zamówienia jest kredyt długoterminowy w wysokości 7 077 946,91 PLN (słownie: siedem milionów siedemdziesiąt siedem tysięcy dziewięćset czterdzieści sześć złotych 91/100) na spłaty w roku 2016 wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Kredyt zostanie pobrany w jednej transzy wpłaconej w terminie: zgodnym ze wskazanym w formularzu ofertowym (załącznik nr 1). Termin uruchomienia kredytu nie może być dłuższy niż 10 dni.
3. Spłata kredytu wraz z odsetkami nastąpi począwszy od 1.1.2017 roku do 31.12.2023 roku włącznie, w następujący sposób:
1) W roku 2017 spłacone zostanie 198 000,91 PLN w następujący sposób:
a) pierwsza rata wynosząca 16 500,91 PLN płatna w ostatnim dniu miesiąca,
b) 11 równych rat wynoszących 16 500 PLN płatnych w ostatnim dniu miesiąca.
2) W roku 2018 spłacone zostanie 198 000 PLN rocznie w następujący sposób:
a) 12 równych rat wynoszących 16 500 PLN płatnych w ostatnim dniu miesiąca.
3) W latach 2019-2020 spłacone zostanie po 600 000 PLN rocznie w następujący sposób:
a) 12 równych rat wynoszących 50 000 PLN płatnych w ostatnim dniu miesiąca.
4) W latach 2021-2022 spłacone zostanie po 1 800 000 PLN rocznie w następujący sposób:
a) 12 równych rat wynoszących 150 000 PLN płatnych w ostatnim dniu miesiąca.
5) W roku 2023 spłacony zostanie 1 881 946 PLN w następujący sposób:
a) pierwsza rata wynosząca 156 838 PLN płatna w ostatnim dniu miesiąca,
b) 11 równych rat wynoszących 156 828 PLN płatnych w ostatnim dniu miesiąca.
4. Zamawiający nie przewiduje możliwości przesunięcia spłaty pierwszej raty kredytu.
5. Łączna kwota spłaty kredytu zostanie zachowana w danym roku.
6. Kod wspólnego słownika zamówień publicznych CPV: 66113000-5.
7. Na wniosek Zamawiającego, w uzasadnionym przypadku, spowodowanym nagłą zmianą sytuacji finansowej Zamawiającego, możliwe będzie sporządzenie aneksu w celu przedłużenia spłaty kredytu.
8. Pierwsza rata będzie ratą wyrównującą.
9. W przypadku, gdy termin spłaty kredytu lub odsetek przypadnie w dzień wolny od pracy, to Zamawiający ureguluje wymaganą kwotę w pierwszy dzień roboczy następujący po wyznaczonej dacie spłaty.
10. W okresie kredytowania odsetki będą naliczane w oparciu o rzeczywistą liczbę dni występującą w danym roku (365/366 dni).
11. Formę zabezpieczenia kredytu stanowi weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową na sumę odpowiadającą kwocie zadłużenia z tytułu wykorzystanego kredytu wraz z odsetkami oraz innymi kosztami Wykonawcy.
12. Zamawiający zobowiązuje się do podpisania oświadczenia o poddaniu się egzekucji roszczeń Wykonawcy wynikających z umowy.
13. Zakłada się złożenie kontrasygnaty Skarbnika Gminy na dokumentach kredytowych (umowa kredytowa, weksel in blanco, oświadczenie o poddaniu się egzekucji, deklaracji wystawcy weksla in blanco).
14. Zamawiający udostępni przed podpisaniem umowy kredytowej zaświadczenia o braku zaległości wobec US i ZUS.
15. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty projektu umowy oraz harmonogramu spłaty kredytu i odsetek.
16. W sytuacji, gdy kredyt spłacony będzie wcześniej – odsetki będą liczone do dnia spłaty kredytu, a nie do końca okresu umowy.
17. Zamawiający nie przewiduje, oprócz oprocentowania i kwoty prowizji od udzielonego kredytu, uiszczania dodatkowych opłat manipulacyjnych z tytułu przyznania kredytu oraz jakichkolwiek opłat za prowadzenie rachunku bankowego.
18. Kapitalizacja odsetek jest niedopuszczalna.
19. Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą będą dokonywane w złotych polskich (PLN).
20. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 93 ustawy Pzp.
21. Zamawiający nie korzysta z leasingu oraz emisji papierów dłużnych.
22. Zamawiający nie korzysta z emisji papierów wartościowych.
23. Zamawiający nie występuje jako strona w partnerstwie publiczno-prywatnym.
Zamawiający uzna warunek posiadania uprawnień za spełniony, jeżeli Wykonawca posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, określone w przepisach ustawy z 29.8.1997 Prawo Bankowe (tekst jednolity: Dz.U. z 2015 r., poz. 128 ze zm.).
Zamawiający uzna wykazanie, iż Wykonawca w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, należycie udzielił innym podmiotom minimum jednego kredytu w wysokości co najmniej 2 000 000 PLN (słownie: dwa miliony złotych, 00/100).
Odniesienie do odpowiednich przepisów ustawowych, wykonawczych lub administracyjnych: Prawo bankowe (t.j. z 2015 r., poz. 128 ze zmianami).
Sekcja IV: Procedura
Miejscowość:
ul. Szubińska 7, 86-005 Białe Błota.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
Adres internetowy: http://uzp.gov.pl
Faks: +48 224587800
Siwz
SIWZ I.2710.02.2016.D3.doc (212kB)
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁACZNIKI.zip (38kB)
DOKUMENTACJA
DOKUMENTACJA.zip (2407kB)
SPROSTOWANIE
SPROSTOWANIE.jpg (639kB)
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Pytania i odpowiedzi - sprawa nr I.2710.2.2016.D3.zip (3577kB)
SPROSTOWANIE 2
SPROSTOWANIE 2.jpg (394kB)
SPROSTOWANIE 3
SPROSTOWANIE 3.jpg (31kB)
OGŁOSZENIE WYNIKU PRZETARGU
Wybór najkorzystniejszej oferty.jpg (60kB)
metryczka
Opublikował: Anita Błażejewicz (2 marca 2016, 12:28:31)
Ostatnia zmiana: Anita Błażejewicz (15 kwietnia 2016, 13:53:58)
Zmieniono: Ogłoszenie wyniku przetargu
rejestr zmian tej informacji »
Liczba odsłon: 820