Protokół RGK.0012.2.11 z 21 listopada 2011 r.,

Białe Błota, dnia 21 listopada 2011 r.
RGK.0012.2.11.2011


PROTOKÓŁ

Z posiedzenia Komisji Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska Rady Gminy Białe Błota z dnia 21 listopada 2011 roku od godz. 11.00 do godz. 16.40 w Urzędzie Gminy Białe Błota, ul. Szubińska 7.


W posiedzeniu udział wzięli członkowie Komisji wg. Listy oraz Zastępca Wójta Krzysztof Jankowski, Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Mienia Komunalnego Andrzej Wiekierak, Prezes ZWiUK Wojciech Napierała, p. Andrzej Smętek Sekretarz Gminy Anna Rywak Skarbnik Gminy Lucyna Krasulak.

Posiedzenie Komisji Prowadził Radny Janusz Walczyński Przewodniczący Komisji Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska.


Porządek posiedzenia:

1.    Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gruntowej w Łochowie.
2.    Gospodarka wodna w Lisim Ogonie, Łochowie i Łochowicach.
3.    Sprawa dot. lokalizacji cmentarza w miejscowości Drzewce.
4.    Materiały na sesję.
5.    Sprawy bieżące, wnioski wpływające do Komisji.

Ad. 1.

Przewodniczący Komisji odczytał obecnym na posiedzeniu tytuł projektu uchwały wyjaśnił, iż przedmiotowy teren znajduje się w Łochowie, gdzie jedna część przedmiotowego gruntu stanowi targowisko.

Zastępca Wójta Krzysztof Jankowski wyjaśnił, iż przedmiotowa uchwała zawiera uwagi wskazane przez Radę Gminy z poprzedniej sesji, gdzie już została przedstawiona, a następnie wycofana z porządku obrad uchwała w sprawie wydzierżawienia tejże nieruchomości.

W posiedzeniu Komisji udział wzięły osoby zainteresowane wydzierżawieniem przedmiotowej nieruchomości. Panie wyjaśniły swoja koncepcję związaną z zagospodarowaniem przedmiotowego miejsca oraz planowanymi inwestycjami. Przedstawiono także, że wnioskodawcy starają się o dotację z Funduszy Europejskich.

Dyskusja, w której udział wzięli: radni Bronisław Balcerowski, Dariusz Makowski, Grażyna Błażejak, Zastępca Wójta Krzysztof Jankowski, Kierownik Andrzej Wiekierak.

Ad. 2.

Zastępca Wójta wyjaśnił, że zgodnie z ustaleniami z poprzednich Komisji oraz Sesji Rady Gminy, dot. dyskusji na temat gospodarki wodnej w Lisim Ogonie, Łochowie i Łochowicach, Urząd Gminy zlecił obecnemu na posiedzeniu p. Andrzejowi Smętek opracowanie koncepcji rozbudowy urządzeń wodnych na terenie Gminy Białe Błota. Pan Jankowski wyjaśnił, iż związane to jest z jakością wody, a także problemem braku wody w okresie letnim. W projekcie budżetu na 2012 został zaproponowany 1 mln złotych na doprowadzenie wody do Łochowa.
Prezes ZWiUK wyjaśni, iż w posiadanej decyzji jest ustalenie na dostarczenie do Łochowa 238 m³ wody. Wystarcza to na zaspokojenie potrzeb kiedy nie występuje susza oraz bez objęcia miejscowości Lisi Ogon. Pan Napierała także nakreślił także temat zatrucia wody.

Koncepcję rozbudowy magistrali wodnych na terenie gminy Białe Błota przedstawił inż. Andrzej Smętek.

Dyskusja, w której udział wzięli: radni Janusz Walczyński, Bronisław Balcerowski, Zbigniew Moroz, Zastępca Wójta Krzysztof Jankowski, Prezes ZWiUK Wojciech Napierała, p. Andrzej Smętek, Kierownik Mariusz Stężewski.

Ad. 3.

Na posiedzenie Komisji Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska przybyli przedstawiciele Komitetu Protestacyjnego w związku tematem cmentarza w miejscowości Drzewce.

Przewodniczący Komisji wyjaśnił, iż skarga na Wójta w związku z planowaną lokalizacją cmentarza została uznana za zasadną przez Komisje Rewizyjną, która przedstawiła Radzie Gminy swoje stanowisko w postaci uchwały na sesji, którą Rada Gminy podjęła.

Panowie z Komitetu wyjaśnili, iż ich obawy związane są z tym, iż Wójt zlecił wykonanie odwiertów na przedmiotowym terenie, które ich zdaniem są niezgodne ze stanem rzeczywistym.

Przewodniczący Janusz Walczyński wyjaśnił, że o lokalizacji cmentarza decyduje Rada Gminy. Na dzień dzisiejszy nie przedstawiono ze strony Wójta propozycji ulokowania cmentarza. Jeżeli temat powróci to Rada na pewno zajmie się w/w problemem.

Dyskusja, w której udział wzięli: radni Janusz Walczyński, Bronisław Balcerowski, Krzysztof Kocikowski, Dariusz Makowski, Członkowie Komitetu Protestacyjnego.

Ad. 4.

-w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości gruntowej w Łochowicach;

Kierownik Andrzej Wiekierak wyjaśnił, że przedmiotowa działka przeznaczona jest na budowę stacji transformatorowej. Wniosek o wykup złożyła spółka ENEA.

- w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w użytkowanie nieruchomości gruntowej;

Przewodniczący Janusz Walczyński wyjaśnił, iż przedmiotowy grunt znajduje się przy Jeziorze Jezuickim na wniosek Polskiego Związku Wędkarskiego.

Dyskusja, w której udział wzięli radni Bronisław Balcerowski, Janusz Walczyński Zbigniew Moroz, Kierownik A. Wiekierak.

- w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości gruntowej;

Projekt uchwały przedstawił Kierownik Referatu Gospodarki Przestrzennej i Mienia Komunalnego Andrzej Wiekierak.

Dyskusja, w której udział wzięli: radni Bronisław Balcerowski, Dariusz Makowski, Zbigniew Moroz, Janusz Walczyński, Kierownik A. Wiekierak.

- zmiany w budżecie na 2011 rok;

Projekt uchwały przedstawiła skarbnik Lucyna Krasulak.
Przedstawiła autopoprawkę, w której należy w uzasadnieniu wykreślić zdanie: „zwiększenie to stanowi korektę”, natomiast na końcu należy dodać autopoprawkę rozdaną na komisji.

Dyskusja, w której udział wzięli radni Bronisław Balcerowski, Krzysztof Kocikowski, Janusz Walczyński, Dariusz Makowski, skarbnik Lucyna Krasulak, Zastępca Wójta Krzysztof Jankowski.

Ad. 5.

Wniosek mieszkańców ul. Cukrowej.
Przewodniczący Komisji o  wyjaśnienia sytuacji związanej z tą droga poprosił p. Wiekieraka.
Kierownik Wiekierak wyjaśnił, iż przedmiotowa droga stanowi już teren gminny. Należy poczekać na ujawnienie w księgach wieczystych prawa własności oraz ewentualnie dokonać wycinki drzew.

Wniosek z Komisji o przekazanie cmentarza w Białych Błotach w zarząd Parafii.
Kierownik Wiekierak wyjaśnił, że aby sporządzić uchwałę urząd musi mieć szczegółowe informacje i dane dot. warunków przekazania przedmiotowego cmentarza.

Wniosek, dot. zapisu w planie zagospodarowania przestrzennego.
Kierownik Wiekierak wyjaśnił czego dotyczy wniosek oraz, że należy dokonać interpretacji linii zabudowy wynikającej planu zagospodarowania.
Komisja zawnioskowała o przekazanie przedmiotowego wniosku Wójtowi.

Wniosek Spółki Murowaniec, dot. zmiany planu zagospodarowania przestrzennego.
Kierownik Wiekierak wyjaśnił, iż przedmiotowy grunt w planie przeznaczony jest pod budowę bazy oświatowej. Na dzień dzisiejszy może i nie ma takiej potrzeby, ale być może za kilka lat, gdy liczba mieszkańców wzrośnie będzie potrzeba wybudowania w tym miejscu szkołę.

W trakcie trwania Komisji Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska rozpoczęła się Komisja Rewizyjna. Odbywały się jednocześnie w związku z wnioskami wpływającymi do obu Komisji od Spółki Murowaniec.

Na komisję przybył Przewodniczący Rady Gminy Bartosz Lau oraz członkowie zarządu Spółki Murowaniec.

Przewodniczący Rady Gminy poprosił o przedstawienie strony Urzędu Gminy w przedmiotowej sprawie.

Stanowisko Urzędu Gminy w niniejszej sprawie przedstawił Kierownik Andrzej Wiekierak. Wyjaśnił sprawy związane z istniejącym na danym terenie planem zagospodarowania przestrzennego. Gdy powstawał przedmiotowy plan przed kilu laty spółka nie wnosiła uwag do powstającego tam planu. Należy także zwrócić uwagę, że gmina wciąż się rozwija i może zdarzyć się tak, że w przyszłości niezbędne będzie wybudowanie placówki oświatowej na terenie gdzie spółka obecnie jest wieczystym użytkownikiem.
Pan Kieroński zapytał co dokładnie zakłada obowiązujący plan na terenie użytkowania przez Spółkę Murowaniec oraz pytanie do strony zarządu, na jakie cele spółka chce przeznaczyć przedmiotowy teren?
Kierownik Wiekierak wyjaśnił, iż obecnie obowiązujący plan na tych działkach przewiduje zabudowę sakralną i kulturalną, w drugiej części zaś właśnie bazę oświatową. Powiedział także, że spółka przeznacza swoje grunty pod zabudowę mieszkaniową.
Członek Zarządu Spółki Murowaniec wyjaśnił, że na początku ich istnienia spółka bezpłatnie przekazała 11 ha dróg gminie w zamian oczekując budowy infrastruktury, mediów oraz dobrej współpracy, której nie wykazano.

Dyskusja, w której udział wzięli radni Andrzej Kieroński, Bartosz Lau, Bronisław Balcerowski, Kierownik Wiekierak, obecni na posiedzeniu komisji członkowie zarządu Sp. „Murowaniec”.


Przewodniczący Janusz Walczyński zamknął posiedzenie Komisji Gospodarki, Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska.


Protokołowała:                                                              Przewodniczący Komisji Gospodarki,
Natalia Sadłowska                                                      Bezpieczeństwa, Rolnictwa i Środowiska
                
                                                                                             Janusz Walczyński

Podpisy:

1. Krzysztof  Kocikowski   
2. Bronisław Balcerowski   
3. Zbigniew Moroz      
4. Dariusz Makowski    
5. Grażyna Błażejak      

metryczka


Wytworzył: Natalia Sadłowska (30 listopada 2011)
Opublikował: Magdalena Maison (16 stycznia 2012, 13:24:28)

Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 1004