Zarządzenie nr SG.0050.66.2014Wójta Gminy Białe Błotaz dnia 16 lipca 2014w sprawie zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Białe Błota

Zarządzenie nr SG.0050.66.2014
Wójta Gminy Białe Błota
z dnia 16 lipca 2014


w sprawie zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Białe Błota

Na podstawie art. 33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. Nr 142, poz. 1591 z 2001r. ze zmianami)
 
zarządzam, co następuje:
 
§1. W załączniku do zarządzenia  NR SG.0050.  33 .2014   z dnia   29 kwietnia 2014r. , wprowadza się następujące zmiany:
 
1) §26 otrzymuje brzmienie:
 
„§26. Do zakresu działania Referatu Rozwoju należy:
 
 1) Udział w opracowaniu lub aktualizacji i zatwierdzaniu programu rozwoju lokalnego     oraz wieloletniego programu inwestycyjnego gminy;
2) Udział w ustalaniu potrzeb inwestycyjnych i remontowych w/w programów gospodarczych gminy, przy uwzględnieniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i lokalnych potrzeb społecznych;
3) Sporządzanie wniosków o przyznanie pozabudżetowych środków finansowych na realizację inwestycji i remontów;
4) Sporządzanie strategii rozwoju gminy, jej aktualizowanie i monitorowanie; wdrażanie strategii rozwoju społeczno­-gospodarczego gminy, w tym opracowywanie programów operacyjnych do strategii;
5) Przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o uzyskanie środków z funduszy Unii Europejskiej i innych pozabudżetowych;
6) Prowadzenie stałego monitoringu funduszy Unii Europejskiej w zakresie możliwości realizacji zadań infrastrukturalnych gminy na rzecz organizacji pozarządowych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz rolnictwa, rozliczanie projektów
7) Współdziałanie z referatami urzędu i jednostkami organizacyjnymi gminy w zakresie opracowywania projektów i przygotowywania wniosków o dofinansowanie zadań ze środków pozabudżetowych;
8) Rejestracja podmiotów gospodarczych, w szczególności:
a) załatwianie spraw wynikających z ewidencjonowania działalności gospodarczej,
b) wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
c) wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na terenie gminy;
9) Sporządzanie wniosków o nadanie odznaczeń państwowych i odznak;
10) Przyjmowanie zgłoszeń o mającym się odbyć zgromadzeniu i załatwianie całokształtu spraw związanych z tą problematyką;
11) Wydawanie zezwoleń na przeprowadzanie zbiórki publicznej na terenie gminy;
12) Promocja gminy w szczególności poprzez:
a) organizowanie współpracy władz gminy z innymi samorządami, instytucjami i organizacjami w zakresie zadań promujących gminę,
b) przygotowywanie ofert dla inwestorów krajowych i zagranicznych,
c) współdziałanie z klubami sportowymi w zakresie przygotowywania imprez sportowych o zasięgu gminnym,
d) współdziałanie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w zakresie organizowania imprez sportowych,
e) przygotowywanie dokumentacji związanej z organizowaniem otwartych konkursów ofert na wykonywanie zdań publicznych dotyczących w szczególności kultury fizycznej, sportu i rekreacji oraz prowadzenia świetlic socjoterapeutycznych, kontrola rozliczania  dotacji przyznanych w drodze konkursu i poza konkursem
f) nawiązywanie i rozwijanie kontaktów z zagranicznymi gminami partnerskimi i bliźniaczymi,
g) współtworzenie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Białe Błota,
13) Współpraca w ustalaniu kierunków rozwoju gospodarczego z uwzględnieniem założeń polityki gospodarczej Gminy,
14) Monitorowanie zjawisk gospodarczych;
15) Wspieranie małych i średnich  przedsiębiorstw,
16) Współorganizowanie szkoleń, seminariów i konferencji dla przedsiębiorców;
17) Gromadzenie, opracowywanie i udostępnianie informacji  dotyczących: rozpoczętych i planowanych inwestycji na terenie Gminy Białe Błota, sytuacji społeczno-ekonomicznej regionu, kapitału zagranicznego, instytucji okołobiznesowych, finansowych i banków;
 18) Przygotowywanie ofert dla inwestorów krajowych i zagranicznych;
 19) Utrzymywanie i umożliwianie lokalnym przedsiębiorcom  stałych kontaktów z przedsiębiorcami zagranicznymi;
 20) Informowanie przedsiębiorców o źródłach finansowania inwestycji i programach pomocowych oraz instytucjach udzielających wsparcia w procesie aplikowania ośrodki zewnętrzne.
21) Przygotowywanie ewidencji wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
 
22) Prowadzenie dokumentacji związanej z naliczeniem i pobieraniem opłat za wydane zezwolenia;
 
23) nadzór nad placówkami handlowymi i gastronomicznymi sprzedającymi alkohol;
 
24) prowadzenie spraw związanych z profilaktyką uzależnień;
 
25) Obsługa Komisji ds. Rozwiązywania problemów Alkoholowych;
 
26) Przygotowywanie w oparciu o uczestnictwo w:
- sesjach Rady Gminy
- posiedzeniach komisji problemowych Rady Gminy,
- posiedzeniach organu wykonawczego Gminy, lub na podstawie dokumentów sporządzanych podczas powyższych obrad, materiałów informacyjnych o ważniejszych rozstrzygnięciach podejmowanych przez organy gminy oraz funkcjonowaniu samorządu gminnego przeznaczonych dla środków masowego przekazu,
2) Po §31 dodaje się § 31’ w brzmieniu:
„ §31’. Do zakresu działania stanowiska ds. komunikacji społecznej i promocji należy:
 
1)                  opracowywanie i realizacja komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w tym komunikacji w sytuacjach kryzysowych
2)                  bieżący kontakt i budowanie relacji z mediami regionalnymi , ogólnopolskimi, branżowymi i agencjami prasowymi, organizacja konferencji prasowych, przygotowywanie informacji, oświadczeń i komunikatów
3)                  opracowywanie materiałów informacyjnych, promocyjnych i edukacyjnych
4)                  organizacja konsultacji społecznych dla projektów inwestycyjnych
5)                  współpraca z firmami zewnętrznymi w zakresie edukacji i reklamy
6)                  administrowanie i redagowanie strony BIP i strony ww.bialeblota.pl
7) Wspieranie inicjatyw w celu upowszechniania agroturystyki w gminie;
8) Sporządzanie i upowszechnianie materiałów kreujących pozytywny wizerunek gminy;    materiałów informacyjnych i edukacyjnych, w szczególności:
      a) gromadzenie informacji i danych ekonomicznych o gminie,
      b) przygotowywanie materiałów promocyjnych i uczestnictwo w misjach gospodarczych,     targach i wystawach,
9)nadzór nad kampaniami informacyjno-promocyjnymi i edukacyjnymi współfinansowanymi ze środków  Unii Europejskiej
10) Sporządzenie banku ofert gospodarczych oraz ich bieżące aktualizowanie;
11) Nawiązywanie kontaktów i bieżąca współpraca z inwestorami zagranicznymi i  krajowym w zakresie możliwości inwestowania na terenie gminy;
12) Podejmowanie działań i kreowanie inicjatyw lokalnych na rzecz programów  zmierzających do aktywizacji gospodarczej i przeciwdziałaniu bezrobociu;
13) Przygotowywanie cotygodniowych serwisów informacyjnych dla środków masowego przekazu, zawierających dane dotyczące bieżącej pracy Urzędu Gminy i gminnych jednostek organizacyjnych oraz zwięzłe kalendarium istotnych dla życia wspólnoty lokalnej wydarzeń, mających miejsce w tygodniu poprzedzającym oraz planowanych w tygodniu następującym,
14) Organizowanie i obsługa spotkań przedstawicieli organów ze środkami masowego przekazu, mieszkańcami gminy organizacjami społecznymi lub środowiskami opiniotwórczymi, celem przedstawienia podstawowych założeń działań podejmowanych przez gminę i problemów pojawiających się w powyższym procesie,
15) Opracowywanie i kierowanie do środków masowego przekazu: uzupełnień, sprostowań, polemik, wyjaśnień, w odniesieniu do informacji publikowanych w środkach masowego przekazu niezgodnych ze stanem faktycznym lub zawierających błędną jego interpretację,
16) Przygotowywanie stałych, cyklicznych publikacji prasowych oraz radiowych i telewizyjnych programów informacyjnych o działalności gminy i funkcjonowaniu systemu samorządu gminnego ;
17) Opracowywanie informacji publicznych oraz innych informacji , przeznaczonych do zamieszczenia na stronie podmiotowej Urzędu Gminy Biuletynu Informacji Publicznej lub portalu internetowym gminy i przekazywanie tych informacji do publikacji w trybie ustalonym odrębnymi przepisami.
18) prowadzenie monitoringu i zbioru informacji prasowych, radiowych i telewizyjnych
o działalności samorządu gminnego, gromadzonych za pomocą nośników zapewniających
 ich trwałość i zgodność z oryginałem, segregowanego odpowiednio do struktury
organizacyjnej i podziału kompetencji poszczególnych jego jednostek.”
19) umieszczanie w prasie lokalnej oraz innych środkach masowego przekazu ogłoszeń i obwieszczeń koniecznych dla realizacji zadań wszystkich jednostek organizacyjnych Urzędu Gminy oraz prowadzenie niezbędnej dokumentacji w tym zakresie,
 
3) Schemat organizacyjny otrzymuje brzmienie jak w załączniku Nr 1 do niniejszego zarządzenia
 
4) Załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie jak w załączniku Nr 2 do niniejszego zarządzenia.
 
 
 
§2. zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia. 

Załącznik Nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego (75kB) word

schemat_organizcyjnyn.pdf (26kB) pdf

metryczka


Opublikował: Lucyna Dziamska (17 lipca 2014, 08:48:23)

Ostatnia zmiana: Marek Jakubowski (29 lipca 2014, 13:52:35)
Zmieniono: formatowanie

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 979